Alla inlägg under maj 2013

Av Stråets Hunddagis - 31 maj 2013 15:22

Nu är det bara lite mer än tre veckor kvar tills vi åker. Två dagar efter midsommarafton bär det av ner igen   

Känner mig mer bekväm i deta erbetet än med hundarna på strået, men det har i många år nu legat mig varmt om hjärtat. 

De nere I Rumänien vill verkligen att vi flyttar ner, helst så fort som möjligt. Visst finns tankarna på att göra det, men vi får se.

Ibland känner vi oss ganska ensamma här, saknar den gemenskap man har där nere och som vi hade i Spanien. Vi brukade ordna grillpartyn vid vår lägenhet med alla som arbetade där och hade kul långt in på morgonen :-D Samma gemenskap har jag funnit i Rumänien och samma gemenskap saknar jag här I Fagersta och I Sverige. Vi har bott i Fagersta i snart tio år, sen vi kom hem från Spanien och jag kan ärligt säga att vi känner inte många människor mer än lite ytligt.


Vår insamling har just nu gått lite i stå, går lite trögt men vi hoppas det kommer igång, oavsett så skjuter vi till varenda krona vi kan för att ett nytt hägn snart ska bli verklighet där nere.

 

Av Stråets Hunddagis - 29 maj 2013 19:34

Fått förfrågan om att blogga om vårt arbete och engagemang för hundarna I Rumänien, så jag gör ett försök. Det kommer givetvis att handla om resorna ner, hur arbetet går framåt osv.

Hoppas alla får lite nöje att läsa om vårt arbete där nere.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vår arbete i Rumänien

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards