Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Går på sparlåga

Av Stråets Hunddagis - 8 juni 2013 12:59

Är så mycket nu att min kropp börjat ta ordentligt med stryk, men kan Inte stanna upp nu, utan måste hålla i två veckor till.

Behöver samla in så mycket pengar jag kan till hägnet, detta via donationer, sälja saker osv. Massor av ideér som ska sätta igång, människor att prata med osv. 

Ovanpå allt ska Strået hållas igång med alla hundar, pappersarbete och allt annat som är runt omkring. Jag har några privatpersoner som behöver hjälp med sina hundar, så det ska fixas till det med.

Hundarna i Rumänien betyder så mycket att det Inte finns på kartan att jag kan lägga mig ner och vila nu. Jag hoppas ha så pass mycket med mig ner att jag sen kan ta det lugnt i Rumänien och bara njuta av några dagar där nere med vänner och underbara hundar.

Det trista är att jag just nu sover dåligt (jag vet, inget bra tecken alls) Svårt att slappna av när jag är ledig (ännu ett värdelöst tecken..jag vet)  

Jag försöker att koppla av, och i min älskade skog går det bra, men jag kan ju inte vistas där hela tiden. Skulle behöva ett torp utan några bekvämligheter spå kanske man kunde komma på rätt köl när man är ledig.


Bygget på hägnet har påbörjats i alla fall, allt är klart för att cementera, men just nu är vädret där lite kasst, så man väntar helt enkelt på bra väder, sen lägger man cementen.

Insamlingen går så där, men vi skjuter till varenda krona som behövs från våra privata pengar. resan ner, mat osv betalar vi privat, så allt som skänks går direkt till hundarna ioch ingen annanstans. Det är vi stolta över....


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stråets Hunddagis - 14 juli 2013 11:26


Funderar du på att adoptera en gatuhund? För de pengar som det kostar (runt 5200 kr) kan du istället rädda en hel hög hundar direkt I Rumänien Istället. Hundar som på den här bilden kommer aldrig upp till adoption. Du kan med dina pengar se till at...

Av Stråets Hunddagis - 10 juli 2013 19:46

Ibland funderar man över vad man egentligen håller på med. Man är trött, man räknar varje krona och kämpar varje dag för hundar som finns I ett annat land.... Just nu är det mycket...Strået, pensionatet, insamlingen, Öppet Hus och min frus födelsed...

Av Stråets Hunddagis - 1 juli 2013 14:25


Hemma från Rumämien. Bygget går framåt, men man önskade att man kunde samla in ännu mera för att få det klart, men det får ta den tid det tar. Nu blir det att samla in pengar Igen för vi åker ner den 1/8 nästa gång med pengar och hjälper till att byg...

Av Stråets Hunddagis - 19 juni 2013 17:16


Efter flera veckors hårt arbete kan vi summera vår första del av insamlingen till Hundarna I Rumänien. fantastiskt att människor har donerat pengar, loppisprylar, handlat loppisprylar och spridit vårt budskap på fb och muntligt. Vi har verkligen ...

Av Stråets Hunddagis - 12 juni 2013 12:25


Varje dag, året runt i ur och skur promenerar vi "våra" hundar. Vi har gjort så i snart 4 år (6 september) och fortfarande har det Inte riktigt blivit vardag för oss. Vi uppskattar vårt arbete hur mycket som helst, men det är skönt när det dyker upp ...

Ovido - Quiz & Flashcards